Dag 19 – Min skoltid

Jag började i Backlura Skolan med Helena när vi var 6 år. Skolan ligger 3 min ifrån mitt hus. Där träffade vi Jennifer och sen dess var det vi 3. Men vi bråkade väldigt mycket, ni kan ju tänka er 3 tjejer i den åldern. För att hålla sams hade vi ord som vi skulle säga när vi märkte att vi skulle börja bråka och då skulle vi sluta. Jennifer och Helena bestämde en tid vilka dagar jag fick vara med dom. haha tycker det här är så roligt nu! Men i 4 började jag umgås mer med en tjej som hette Denise, kallade henne Dedde. Hon var tillsammans med Sebbe och jag med en kille som hette Simon så det var vi 4 som hängde hela tiden. Sen blev vi lite mognare så i 5an var alla vänner. I 6an skulle våra klasser splittras till 2 istället för 3. Där hamnade Denise i andra klassen och jag helena och Jennifer hamna i den första. Redan då gled jag och Denise isär. Sen skulle man ju börja i högstadiet. Och vi alla började i Hässelby Villastad, självklart hamna jag Jennifer och Helena i samma klass men Denise hade valt matte som inriktning och hamna då inte i vår klass. I våran klass gick Sara och vi blev bra vänner, Helena bytte skola i 7an till Vinsta Gård. Så då blev det jag Sara och Jennifer, vi höll ihop ända till 9an. Sen skulle vi välja gymnasium, Jag och Jennifer valde att gå i HTS i Handel och administration. Det var inget vi bestämde utan båda ville gå den linjeln och skolan log nära. Så vi hade bara tur! Sara började dock i Blackeberg. Men Helena däremot, hon började i HTS hon med (fast i pedagoik). Så nu är vi tillbaka i ruta ett lite. Fast nu håller vi sams och behöver inga kodord ;)

Backlura skola 0-6


Hässelby Villastad 7-9


Hts gymnasiet 1-3
(hitta ingen bild på skolan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0