Dag 3 - mina föräldrar

Då ska jag berätta om mina föräldrar då. Jag börjar med min pappa, jag är pappas flicka. Älskar min pappa väldigt. Han är en riktigt skön pappa, han ska alltid skoj brottas och busa med mig och min lillebror. Pappa är den som tar hand om allt hemma och är ordningsam. Han älskar och laga mat, och han är bra på det också ;) Det sköna med min pappa är att han frågar inte så mycket om saker och ting, han vet redan. Han hetsar inte upp sig över små saker utan är lugn. Pappa och jag bråkar nästan aldrig, kan va att han ber mig att lägga in tallriken i diskmaskin men inge mer. Pappa är den som tar/tog hand om all sport i familjen. När jag spelade fotboll åkte han oftast med på cuperna och var alltid och kolla på alla matcher. Nu har jag ju slutat men han håller fortfarande på så med min lillebror som spelar innebandy.

Mamma - och jag är väldigt lika, kanske därför vi små tjaffsar i bland. Min mamma vill inte riktigt inse att jag har blivit stor och pratar bebis språk med mig hela tiden vilket gör mig väldigt irreterad ;) Men jag älskar henne ändå! Hon är väldigt tokig i blommor, folk som känner mig vet! Tycker inte det är speciellt jobbigt längre utan har vant mig, det är mamma lixom. Min mamma. När det gäller hemmet är mamma inte speciellt duktig haha men det är hon som fixar och donar med annat. Som tex om datan pajjar eller om vi ska måla om i rummen eller liknande. Hon är ganska hendig av sig. Det är från min mamma jag har fått min längd. Hon är 154 ½, den där ½ är väldigt viktig för henne! Utan min mamma så skulle jag aldrig klara mig, vet att jag kanske säga allt till henne. Hon vet det mesta om mig.
Men i det stora hela så är mina föräldrar dom bästa, skulle aldrig klara mig utan dom.
Älskar dom över allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0